کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آنها بیشتر در آبهای شور تخم ریزی میکنند اما در آب شیرین نیز در سنین ببالا تخم ریزی میکنند که البته به سختی و با حفظ شرایط سخت تخم ها به لارو تبدیل میشوند.این ماهی ها در آبهای نسبتا شور بیشترین رنگ آمیزی را در بدن خود دارند.
این ماهی از نمونه ی دیسک ماهی ها میباشد که از پهلو پهن میباشد و باله ی بالائی آن سرتاسری است و از دیگر خصوصیات آنانتومی این ماهی میتوان به سر نا مشخص و باله های کوتاه ولی پر تحرک این ماهی اشاره کرد . تغییر مسیر در هنگام شنا در این ماهی توسط انتهای باله های بالائی و پائینی انجام میشود و اندکی توسط دم ماهی .
رژیم غذائی:
این ماهی ها از دسته ی همه چیز خوار میباشند ولی عده ای آنها را در دسته ی گیاه خوران قرار میدهن که شامل گیاهانی مانند کاهو اسفناج و حتی بعضی از گیاهان آکواریومی مانند آلودئا را هم به خوبی میخورند ( البته این از بدیهای آنها است ) از دیگر غذاهای مورد پسند آنها میتوان به جلبک دریایی خشک شده،کاهو،تخم میگوی آب شور و غذای خشک اشاره کرد

نگهداری :
روش نگهداری آنها بسیار ساده و راحتمیباشد و چون همه چیز خوار هستند میتوان از انواع غذاها استفاده کرد . یکی از مشکلاتی که در مورد این ماهی وجود دارد این است که به دلیل پر خور بودن باید فیلتراسیون آکواریوم قوی باشد و هر چند وقت یکبار آب کف را سیفون کرد و حتی با تعویض کامل آب هم مشکلی ندارد و میتواند تا درجات بالای نیترات را تحمل کند .


رنگ :
رنگ این ماهی با توجه به غذایی که میخورد تغییر میکند . در کل ببدن این ماهی از چند رنگ شامل سبز ، بنفش ، سیاه ،زرد ، قهوه ای ،و در ناحیه ی شکمی سفید میباشد
اگر در رژیم غذایی این ماهی گوشت زیاد باشد رنگ بنفش و قهوه ای این ماهی نمای بیشتری پیدا میکنند و اگر رژیم سبزیجات باشد رنگ سبز و زرد نمای بیشتر پیدا میکنند.
تشخیص جنسیت:
این ماهی ها دارای شکمی سفید هستند که در ماده ها این لکه سفید فقط در زیر باله ها ی پائینی میباشد و لی در نرها از زیر آبششها شروع شده و تا مخرج تناسلی ادامه میابد.

توجه=از بيماري هاي رايج سيلور اسكات و اسكات ها چركي شدن لب انها ميباشد. از علاعم اين بيماري پوست دادن لب ماهي و صورتي رنگ شدن قسمتي از لب ماهي ميباشد.براي درمان اين بيماري بايد يك كپسول اموكسي سيلين را مگيريد و كپسول را باز ميكنيد و زماني كه ماهي گرسنه است به خوردش ميدهيد و يا با غذا مخلوط كنيد و بدهيد.هرگز بيش از يك كپسول بيشتر به ماهي ندهيد چون كه موجب سمي شدن اب ميشود و براي ماهي ها ضرر دارد.در ضمن بعد از ريختن گرد اموكسي سيلين در اب فيلتر تصفيه را به مدت حداقل 2 ساعت روشن كنيد.

اين ماهي به مول ماهي معروف است.بعضي از خرينندگان اين ماهي پس از خريد متوجه ميشوند كه سيلوراسكات خود را پشت و رو كرده و حالت مرده به خود گرفته است و فكر ميكنند ماهي در حال مردن است.ولي خيالتان راحت باشد اين كارها جزو ادا و اطفار هاي اين ماهي است و ماهي به صورت تضميني سالم است. هيچگاه به تاج بالاي سيلوراسكات ها دست نزنيد چون تاج هاي ماهي مانند جوجه تيغي كه تيغ هايش محافظ اوست باعث درد گرفتن دست شما و بي حس شدن انگشت شما ميشود.زماني كهماهي بترسد يا زماني كه بخواهد بقيه ي ماهي ها را بترساند تاجش را باز ميكند.اين ماهي بي ازار است و ميتوانيد با تمام ماهيان گوشتخوار و بعضي از ماهيان گياهخوار مانند گورامي نگهداري كنيد.

تكثير انها در اكواريوم تقريبا غيرممكن است و فقط در محيط طبيعي خودشان صورت ميگيرد


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 11:49 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page